ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Α) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΝΗΜΗ

Abrams Lynn (2014), Θεωρία Προφορικής Ιστορίας, εκδ. Πλέθρον, Αθήνα.

Αθανασιάδης Χάρης (2015), Τα αποσυρθέντα βιβλία. Έθνος και σχολική ιστορία στην Ελλάδα, 1858 – 2008, εκδόσεις Αλεξάνδρεια, Αθήνα.

Βερβενιώτη Τασούλα (2002), «Προφορική ιστορία και έρευνα για τον εμφύλιο πόλεμο: η πολιτική συγκυρία, ο ερευνητής και ο αφηγητής» στο Θανοπούλου Μαρία & Μπουτζουβή Αλέκα (επιμ.), Όψεις της προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, ειδικό τεύχος, 107 Α΄, σελ. 157 – 181, προσβάσιμο στο https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/issue/view/495, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Βερβενιώτη Τασούλα (2012), «Προφορική ιστορία: Ένα ριζοσπαστικό κίνημα», δικτυακός ιστότοπος TVXS, 15 Φεβρουαρίου 2012, ανάκτηση από https://tvxs.gr/news/istoria/proforiki-istoria-ena-rizospastiko-kinima-tis-tasoylas-berbenioti , ημερομηνία ανάκτησης 13/06/2019.

Βερβενιώτη Τασούλα (2013), «Φτιάχνοντας ένα νέο αφήγημα για το παρελθόν μας», δικτυακός ιστότοπος TVXS, 10 Οκτωβρίου 2013, ανάκτηση από https://tvxs.gr/news/istoria/ftiaxnontas-ena-neo-afigima-gia-parelthon-mas-tis-istorikoy-tasoylas-berbenioti , ημερομηνία ανάκτησης 13/06/2019.

Βερβενιώτη Τασούλα, Χρονοπούλου Γιούλη (επιμ.) (2020), Προφορική ιστορία και σχολικό πρόγραμμα, Αθήνα. ανάκτηση από https://drive.google.com/file/d/1KvnevgEaSCLyARTIsv6SAcqQKwjxBhtf/view?usp=sharing , ημερομηνία ανάκτησης 16/02/2020.

Βόγλης Πολυμέρης (2007), «Η δεκαετία του 1940 ως παρελθόν: Μνήμη, μαρτυρία, ταυτότητα», Τα Ιστορικά, τόμος 25, τεύχος 47 (Δεκέμβριος), σελ. 437 – 450.

Βιδάλη Άννα (1998), «Προφορικές μαρτυρίες: Από την τραυματική εμπειρία στη συλλογική μνήμη» στο Μαρτυρίες σε ηχητικές και κινούμενες αποτυπώσεις ως πηγή της Ιστορίας, Πρακτικά Διεθνούς Ημερίδας 30 Μαΐου 1997, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, εκδόσεις Κατάρτι, Αθήνα, σελ. 105 – 115.

Bridget Martin & Judith Perera (2022), "Oral History Teaching Strategy An Introductory Guide To Using Oral History in the Classroom", Euroclio, ανάκτηση από  https://euroclio.eu/wp-content/uploads/Oral-History-Teaching-Strategy.pdf , ημερομηνία ανάκτησης 20/06/2022

Γκαζή Ανδρομάχη (2013), «Μουσεία και επισκέπτες στην εποχή της βιομηχανίας της μνήμης» στο Μπούσχοτεν Ρίκη Βαν , Βερβενιώτη Τασούλα, Μπάδα Κωνσταντίνα, Νάκου Ειρήνη, Πανταζής Παύλος & Χαντζαρούλα Ποθητή (επιμ.), Γεφυρώνοντας τις γενιές: διεπιστημονικότητα και αφηγήσεις ζωής στον 21ο αιώνα, Προφορική ιστορία και άλλες βιο-ιστορίες, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος, σελ. 27 – 42, προσβάσιμο στο http://www.epi.uth.gr/uploads/2013_proceedings.pdf, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Γκαζή Ανδρομάχη (2015), «Η αξιοποίηση της προφορικής ιστορίας σε εκθέσεις μουσείων. Μια επισκόπηση», στο Νάκου Ειρήνη, Γκαζή Ανδρομάχη (επιμ.), Η προφορική ιστορία στα μουσεία και στην εκπαίδευση, εκδ. Νήσος, Αθήνα, σελ. 45 – 62.

Γκαζή Ανδρομάχη, Νάκου Ειρήνη (2015), «Εισαγωγή» στο Νάκου Ειρήνη, Γκαζή Ανδρομάχη (επιμ.), Η προφορική ιστορία στα μουσεία και στην εκπαίδευση, εκδ. Νήσος, Αθήνα, σελ. 11 - 21.

Δαλκαβούκης Βασίλης (2016), «Σκέψεις για την προφορική ιστορία σήμερα. Με αφορμή τη μελέτη της Lynn Abrams», Εφημερίδα Αυγή, 24/07/2016, προσβάσιμο στο
http://www.avgi.gr/article/10811/7306161/skepseis-gia-ten-prophorike-istoria-semera , ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Ελευθεράκη Χριστίνα (2018), «Εκδήλωση στη Λαϊκή βιβλιοθήκη παρουσία του διευθυντή της Βρετανικής Βιβλιοθήκης», Εφημερίδα Θάρρος, 27/11/2018.

Fischer Charlotte, Costache Stefania, Μακρυγιάννη Χαρά (2011), Μια Εισαγωγή στην προφορική ιστορία, όταν οι εμπειρίες των εν ζωή ανθρώπων γίνονται ιστορία, Όμιλος Ιστορικού Διαλόγου κι Έρευνας, Λευκωσία.

Halbwachs Maurice (2013), Η συλλογική μνήμη, εκδ. Παπαζήση, Αθήνα.

Hodgkin Katharine, Radstone Susannah (edited), CONTESTED PASTS: THE POLITICS OF MEMORY (MEMORY AND NARRATIVE), Routledge studies in memory and narrative, προσβάσιμο στο https://epdf.pub/contested-pasts-the-politics-of-memory-memory-and-narrative.html?fbclid=IwAR3M4g8xCP9kRXh01h3RzHwzKEpi_rHL3zmOe8iih4wLiPKnoFwi_WMD9uM , ημερομηνία πρόσβασης 01/10/2020.

Θανοπούλου Μαρία & Μπουτζουβή Αλέκα επιμ. (2002), Όψεις της προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, ειδικό τεύχος, 107 Α΄, προσβάσιμο στο https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/issue/view/495, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Institute for oral history (2016), Introduction to Oral History, Baylor University Institute for Oral History, Workshop on the Web, http://www.baylor.edu/oralhistory .

Κακουριώτης Σπύρος (2013), «Serge Noiret : «Ο καθένας μας είναι ιστορικός του παρελθόντος του», εφημερίδα Αυγή, 08 Σεπτεμβρίου 2013.

Κόκκινος Γιώργος, Λεμονίδου Έλλη., Αγτζίδης Βλάσης (2010), Το τραύμα και οι πολιτικές της μνήμης, Ενδεικτικές όψεις των συμβολικών πολέμων για την Ιστορία και τη Μνήμη, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα.

Kyriakidou – Nestoros Alce (1987), «Ο χρόνος της προφορικής ιστορίας» στο Metis. Anthropologie des mondes grecs anciens,vol. 2, n. 1, pp. 177 – 188.

Μαρτυρίες σε ηχητικές και κινούμενες αποτυπώσεις ως πηγή της Ιστορίας, Πρακτικά Διεθνούς Ημερίδας 30 Μαΐου 1997, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, εκδόσεις Κατάρτι, Αθήνα, 1998.

Μπάδα Κωνσταντίνα και Ματσούκη Ευαγγελία (2010), «Προσεγγίσεις στην υλική μνήμη και στους μνημονικούς τόπους», στο: Κορρέ Κατερίνα - Κούζας Γεώργιος (επιμ.), Η έρευνα και διδασκαλία του υλικού πολιτισμού στα ελληνικά πανεπιστήμια, Πρακτικά Διημερίδας (Αθήνα 7-8 Μαΐου 2007), Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αθήνα, σ. 375 – 399.

Μπουσχότεν Ρίκη Βαν (2002), «Δεκαετία του 40: Διαστάσεις της μνήμης σε αφηγήσεις ζωής της περιόδου» στο Θανοπούλου Μαρία & Μπουτζουβή Αλέκα (επιμ.), Όψεις της προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, ειδικό τεύχος, 107 Α΄ (2002), σελ. 135 – 155, προσβάσιμο στο https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/issue/view/495, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Μπούσχοτεν Ρίκη Βαν , Βερβενιώτη Τασούλα, Μπάδα Κωνσταντίνα, Νάκου Ειρήνη, Πανταζής Παύλος & Χαντζαρούλα Ποθητή επιμ. (2013), Γεφυρώνοντας τις γενιές: διεπιστημονικότητα και αφηγήσεις ζωής στον 21ο αιώνα, Προφορική ιστορία και άλλες βιο-ιστορίες, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος, 2013, προσβάσιμο στο http://www.epi.uth.gr/uploads/2013_proceedings.pdf, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Μπουσχότεν Ρίκη Βαν (2013), «Εισαγωγή» στο Μπούσχοτεν Ρίκη Βαν , Βερβενιώτη Τασούλα, Μπάδα Κωνσταντίνα, Νάκου Ειρήνη, Πανταζής Παύλος & Χαντζαρούλα Ποθητή (επιμ.), Γεφυρώνοντας τις γενιές: διεπιστημονικότητα και αφηγήσεις ζωής στον 21ο αιώνα, Προφορική ιστορία και άλλες βιο-ιστορίες, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος, 2013, σελ. 11 – 20, προσβάσιμο στο http://www.epi.uth.gr/uploads/2013_proceedings.pdf, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Μπουτζουβή Αλέκα (1998), «Η προφορική ιστορία: Όρια και δεσμεύσεις» στο Μαρτυρίες σε ηχητικές και κινούμενες αποτυπώσεις ως πηγή της Ιστορίας, Πρακτικά Διεθνούς Ημερίδας 30 Μαΐου 1997, Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας, εκδόσεις Κατάρτι, Αθήνα, σελ. 23 - 28.

Μπουτζουβή Αλέκα, Θανοπούλου Μαρία (2002), «Η προφορική ιστορία στην Ελλάδα, οι εμπειρίες μιας δύσκολης πορείας» στο Θανοπούλου Μαρία & Μπουτζουβή Αλέκα (επιμ.), Όψεις της προφορικής ιστορίας στην Ελλάδα, Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών, ειδικό τεύχος, 107 Α΄, σελ. 3 – 21, προσβάσιμο στο https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/ekke/issue/view/495, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Noiret Serge (2013), «Ο καθένας μας είναι ιστορικός του παρελθόντος του», δικτυακός ιστότοπος TVXS, 09 Σεπτεμβρίου 2013, ανάκτηση από https://tvxs.gr/news/taksidia-sto-xrono/serge-noiret-o-kathenas-mas-einai-istorikos-toy-parelthontos-toy , ημερομηνία ανάκτησης 13/06/2019.

Πασσερίνι Λουίζα (1998), Σπαράγματα του 20ού αιώνα. Η ιστορία ως βιωμένη εμπειρία, εκδ. Νεφέλη, Αθήνα.

Πορτέλι Αλεσάντρο (2021),  «Τι είναι και τι δεν είναι προφορική ιστορία», Η Εφημερίδα των Συντακτών, 03/04/2021, ανάκτηση από https://www.efsyn.gr/nisides/288309_ti-einai-kai-ti-den-einai-proforiki-istoria, ημερομηνία ανάκτησης 19/02/2022.

Perks Rob and Thomson Alistair (2003), «Critical Developments», in R. Perks and A. Thomson (eds.), The oral history reader, 2nd ed., Routledge.

Perks Robert, Thomson Alistair (ed.) ( 2003), The oral history reader, 1st edition 1998, 2nd edition 2003, Routledge , London and New York, ανάκτηση από http://eclass.uth.gr/eclass/modules/document/file.php/SEAD240/arthra/Perks%20Thomson%20The_Oral_History_Reader.pdf , ημερομηνία ανάκτησης 10/07/2019.

Portelli Alessandro (2020), Τι καθιστά την προφορική ιστορία διαφορετική, εκδόσεις Πλέθρον, Αθήνα, ανάκτηση (πρωτότυπο) από http://archive.eclass.uth.gr/eclass/modules/document/file.php/SEAD427/Portelli%20What%20Makes%20Oral%20History%20Different.pdf, ημερομηνία ανάκτησης 22/12/2020.

Rietchie Donald (2003), Doing oral history. A practical guide, second edition, Oxford University Press, New York.
Σεβαστίδου Όλγα (2013), «Κοινότητα μνήμης και λήθης: Διαστάσεις της μνημονικής συγκρότητσης στην αφήγηση της ζωής των Ποντίων της ΕΣΣΔ γύρω από τις Σταλινικές διώξεις και εκτοπίσεις (1937 – 1949)» στο Μπούσχοτεν Ρίκη Βαν , Βερβενιώτη Τασούλα, Μπάδα Κωνσταντίνα, Νάκου Ειρήνη, Πανταζής Παύλος & Χαντζαρούλα Ποθητή (επιμ.), Γεφυρώνοντας τις γενιές: διεπιστημονικότητα και αφηγήσεις ζωής στον 21ο αιώνα, Προφορική ιστορία και άλλες βιο-ιστορίες, Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, Ένωση Προφορικής Ιστορίας, Βόλος, 2013, σελ. 205 - 216 προσβάσιμο στο http://www.epi.uth.gr/uploads/2013_proceedings.pdf, ημερομηνία πρόσβασης 30/12/2018.

Σαλβάνου Αιμιλία (2021), Πως μαθαίνουμε ιστορία χωρίς να τη διδαχθούμε; , εκδ. Ασίνη, Αθήνα.

Thompson Paul (2008), Φωνές από το Παρελθόν. Προφορική Ιστορία, Αθήνα, εκδ. Πλέθρο.

Β) ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΤΟΥ 1940 (ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΑ - ΣΥΓΚΡΟΥΣΙΑΚΑ ΘΕΜΑΤΑ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

Αθανασιάδης Χάρης (2016), « Σχολικό βιβλίο: Όταν η λογοκρισία δεν θεωρείται λογοκρισία», στο Πηνελόπη Πετσίνη και Δημήτρης Χριστόπουλος (επιμ.), Η λογοκρισία στην Ελλάδα, εκδ. Ίδρυμα Ρόζα Λούξεμπουρκ, Αθήνα 2016, σ. 177-184.

Αθανασιάδης Χάρης (2018), «Δοκιμάζοντας τα όρια της ανοχής. Η Ιστορία του ανθρώπινου γένους, του Λευτέρη Σταυριανού (1984-1990)», στο Πηνελόπη Πετσίνη και Δημήτρης Χριστόπουλος (επιμ.), Η λογοκρισία στην Ελλάδα (Λεξικό), Καστανιώτης, Αθήνα, σ. 377 – 382.

Ανδρέου, Απόστολος (2002), «Τα Αναλυτικά Προγράμματα του Δημοτικού Σχολείου (1881-1981)», Η παιδεία στην αυγή του 21ου αιώνα, 2ο διεθνές συνέδριο, Πρακτικά, Ιστορικο-Συγκριτικές Προσεγγίσεις, Συνεδριακό Κέντρο Πανεπιστημίου Πατρών 4 - 6 Οκτωβρίου 2002, Πανεπιστήμιο Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ανακτήθηκε από http://www.eriande.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio2/periexomena.htm, ημερομηνία ανάκτησης 26/05/2019.

Αποστολίδου Ελένη (2013), «Από την “ενσυναίσθηση” στην "πολυπρισματικότητα": αλλαγές στις διδακτικές προτεραιότητες της ιστορίας στο σχολείο, αλλαγές στις πολιτικές προτεραιότητες», στο Ιδρυματικό Αποθετήριο Ολυμπιάς, Ψηφιακή Βιβλιοθήκη «Ηπειρομνήμων», τόμος 25 (2013), Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Σχολή Επιστημών Αγωγής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ανάκτηση από http://olympias.lib.uoi.gr/jspui/handle/123456789/5854 , ημερομηνία ανάκτησης 20/05/2019.

Αποστολίδου Ελένη (2017), «Το "βάρος της ιστορίας" και τα συγκρουσιακά ζητήματα στην εκπαίδευση», Public History Weekly. The international blogjournal, τχ. 5, Μάρτιος 2017. Ανάκτηση από https://public-history-weekly.degruyter.com/5-2017-12/controversial-issues/, ημερομηνία ανάκτησης 28/05/2019.

Βόγλης Πολυμέρης, Ανδριανοπούλου Κωνσταντίνα, Κασβίκης Κώστας, Κόκκινος Γιώργος, Κουλούρη Χριστίνα, Παληκίδης Άγγελος, Παπανδρέου Ζέτα, Πετρίδης Τριαντάφυλλος, Πυρπυρής παναγιώτης, Σακκά Βασιλική (2017), Σχέδιο Προγραμμάτων Σπουδών για το μάθημα της ιστορίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση, Μάρτιος, Αθήνα, ανάκτηση από http://iep.edu.gr/images/IEP/GENERAL/Deltia_Typou/2017-04-04_ps_istorias.pdf , ημερομηνία ανάκτησης 26/03/2019.

Βόγλης Πολυμέρης, Κασβίκης Κώστας, Κόκκινος Γιώργος, Κουλούρη Χριστίνα, Παληκίδης Άγγελος, Τσάφος Βασίλης (2018), Προγράμματα Σπουδών για το μάθημα της Ιστορίας, Οκτώβριος, Αθήνα, ανάκτηση από http://iep.edu.gr/images/IEP/EPISTIMONIKI_YPIRESIA/Epist_Monades/B_Kyklos/Humanities/2018/2018-11-02_ps_istorias_eisagogi.pdf , ημερομηνία ανάκτησης 05/04/2019.

Γιώτης Γεώργιος (2012), Η διδασκαλία της ιστορίας στην ελληνική πρωτοβάθμια εκπαίδευση (1914 και εξής), Διδακτορική Διατριβή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Αθήνα.

Διαμαντοπούλου Γεωργία, Κάλλου Ευσταθία, Πλιάγκα Βασιλική (2013), Αναλυτικά Προγράμματα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή (Φ.Π.Ψ.), Αθήνα, ανάκτηση από https://www.academia.edu, ημερομηνία ανάκτησης 27/05/2019.

Ευθυμίου – Μπούντα, Ε. (2006), Η Ιστορία στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Αναλυτικά Προγράμματα και Ιστορική Σκέψη των μαθητών, Διδακτορική διατριβή, Τμήμα Κοινωνιολογίας Παντείου Πανεπιστημίου, Αθήνα.

Κόκκινος Γιώργος και Μαυροσκούφης Δημήτρης (2015), Το τραύμα, τα συγκρουσιακά θέματα και οι ερμηνευτικές διαμάχες στην ιστορική εκπαίδευση, Ρόδον, Αθήνα.

Κόκκινος Γιώργος, Λεμονίδου Έλλη., Αγτζίδης Βλάσης (2010), Το τραύμα και οι πολιτικές της μνήμης, Ενδεικτικές όψεις των συμβολικών πολέμων για την Ιστορία και τη Μνήμη, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα.

Κόκκινος Γιώργος, Μαυροσκούφης Δημήτρης, Γατσωτής Παναγιώτης, Λεμονίδου Έλλη ((2010), Τα συγκρουσιακά θέματα στη διδασκαλία της Ιστορίας, εκδ. Νοόγραμμα, Αθήνα.

Λαμπάτος Γαβρίλης (2019), Δεκαετία του '40 και Σχολική Ιστορία, εκδ. Ταξιδευτής, Αθήνα.

Μακαρατζής, Γ. (2017), Η ένταξη της πολυπρισματικότητας στο μάθημα της ιστορίας, Μια έρευνα-δράση στο πρωτοβάθμιο σχολείο, Διδακτορική διατριβή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης.

Μακαρατζής Γεώργιος (2018), « Η ένταξη της πολυπρισματικότητας στη διδασκαλία της Ιστορίας με την υποστήριξη των ΤΠΕ. Δεδομένα και προοπτικές», στην ψηφιακή πλατφόρμα Researchgate, 6 Μαϊου 2018, ανάκτηση από https://www.researchgate.net/publication/324976113_E_entaxe_tes_polyprismatikotetas_ste_didaskalia_tes_Istorias_me_ten_yposterixe_ton_TPE_Dedomena_kai_prooptikes , ημερομηνία ανάκτησης 26/05/2019.

Παληκίδης Άγγελος (2006), «Εικόνες του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στα ελληνικά σχολικά εγχειρίδια ιστορίας. Καταγραφή της ιστορικής πραγματικότητας ή συγκρότηση της ιστορικής μνήμης των μαθητών», Εταιρία Επιστημών Αγωγής Δράμας, Πρακτικά 2ου πανελληνίου Συνεδρίου Θεωρητικές και ερευνητικές Προσεγγίσεις στην Εκπαιδευτική Πραγματικότητα, Δράμα, σελ. 796 – 808.

Παληκίδης Άγγελος (2009), Ο ρόλος της εικόνας στα σχολικά εγχειρίδια ιστορίας της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (1950-2002) : Διδακτική, ιδεολογική και αισθητική λειτουργία των εικόνων, εκδ. Αφοι Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.

Παληκίδης Άγγελος (2011), «Οι διδακτικές και ιδεολογικές λειτουργίες της εικονογράφησης των σχολικών βιβλίων ιστορίας: Το παράδειγμα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και της Αντίστασης στα εγχειρίδια της περιόδου 1950-2000», Εργαστήριο Ιστορικού Αρχείου Νεοελληνικής και Διεθνούς Εκπαίδευσης, [σελ. 1-13], ανάκτηση από http://www.eriande.elemedu.upatras.gr/eriande/synedria/synedrio3/praltika%2011/palikidis.htm , ημερομηνία ανάκτησης 03/06/2019.

Παληκίδης, Άγγελος επιμ. (2013), Κριτικές προσεγγίσεις του ναζιστικού φαινομένου. Από την ιστοριογραφία και την πολιτική θεωρία στη σχολική ιστορική μάθηση, εκδ. Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη.

Παληκίδης Άγγελος (2014), «Η ιστορική εκπαίδευση στην Ελλάδα σήμερα και η ανταπόκρισή της στις οδηγίες του Συμβουλίου της Ευρώπης», στο Μπροστά στις Εκπαιδευτικές Προ(σ)κλήσεις: Από τη θέση και την αντίθεση στη σύνθεση, Πρακτικά, 13ο Συνέδριο Παιδαγωγικής Εταιρείας Κύπρου, 10-11 Οκτωβρίου 2014, Πανεπιστήμιο Κύπρου, Λευκωσία, σ. 563-572.

Παληκίδης Αγγελος (2017), «Πώς πρέπει να διδάσκεται η Ιστορία;», εφημερίδα Το Βήμα, 27 Μαΐου 2017.

Σακκά Βασιλική (2015), «Προσεγγίζοντας κριτικά το παρελθόν”: Σε αναζήτηση του οπτικού, μιντιακού και ιστορικού εναλφαβητισμού. Σκέψεις πάνω στα αποτελέσματα του διαγωνισμού παραγωγής ιστορικού ντοκιμαντέρ από μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης», στο Α. Ανδρέου, κ.α. (επιμ.), Η Δημόσια Ιστορία στην Ελλάδα. Χρήσεις και καταχρήσεις της Ιστορίας, Επίκεντρο, Θεσσαλονίκη: 2015, σ. 309-329.

Σύρου Σταυρούλα (2009), Αναλυτικά Προγράμματα Ιστορίας και Σχολικά Εγχειρίδια Γυμνασίου (1964–2004), αντιλήψεις του χρόνου και ιδεολογία στη σχολική ιστορία, Διδακτορική Διατριβή, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, Τμήμα Κοινωνιολογίας, Αθήνα.

Τσάφος Βασίλης (2004), «Τα Προγράμματα Σπουδών και η Δυνατότητα Αναμόρφωσής τους από τον Εκπαιδευτικό της Πράξης. Η Συμβολή του Μοντέλου Διαδικασίας. (Το παράδειγμα των φιλολογικών μαθημάτων)», Νέα Παιδεία, 111, Αθήνα, σελίδες 18-25.

Τσάφος, Βασίλης (2014), Αναλυτικό Πρόγραμμα. Θεωρητικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικοί προσανατολισμοί, εκδ.Μεταίχμιο, Αθήνα.

Τσιώλης, Δημήτριος (2017), Αναλυτικά προγράμματα: οι αντιλήψεις των υποψηφίων εκπαιδευτικών για τη μορφωτική αξία του μαθήματος της ιστορίας, Πτυχιακή εργασία, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας, Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας, Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Φλώρινα.

Φωτεινός, Δημήτρης (2013), Ιστορία των αναλυτικών προγραμμάτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης : 1950 - 1980: Μεταξύ ιδεολογικοπολιτικής ρύθμισης και παιδαγωγικής μεταρρύθμισης, επιμέλεια σειράς Σήφης Μπουζάκης, εκδ. Gutenberg - Γιώργος & Κώστας Δάρδανος, Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου